Kotimainen vaihtoehto globaaleille jäteille – Sokoksen ja Prisman verkkokaupat yhdistävät voimansa


Suomalaisen verkkokaupan kehittämisellä on tärkeä rooli arjen sujuvuudessa ja kotimaisten palveluiden turvaamisessa. Pääkaupunkiseudulla Sokoksen verkkokauppatilaukset voi nyt noutaa maksutta oman lähi-Prisman noutopisteeltä, ja pian myös Prisma.fi:stä tilatut paketit voi hakea Sokoksen noutopisteiltä. Ratkaisulla pyritään helpottamaan asiakkaiden arkea, vahvistamaan paikallista palveluverkostoa ja parantamaan kotimaisen kaupan kilpailukykyä globaalien toimijoiden rinnalla.

07.03.2025

Prisman ja Sokoksen verkkokauppoja on kehitetty viime vuosina kiihtyvällä vauhdilla. Uusimpana askeleena Sokoksen verkkokauppatilaukset voi nyt noutaa maksutta kaikista HOK-Elannon Prismojen noutolokeroista.  

Laajennus pohjautuu alkuvuoden pilottiin, jossa palvelua testattiin muutamissa Prismoissa. Hyvien kokemusten myötä malli otettiin käyttöön koko ketjussa. 

Seuraava askel on jo suunnitteilla: jatkossa Prisman käyttötavaraverkkokaupan eli Prisma.fi:n tilaukset voisi hakea puolestaan Sokoksen myymälöiden noutopisteiltä. 

– Laajennettu myymälänouto nostaa verkkokauppapalvelut uudelle tasolle. Asiakas saa noudettua tilauksensa helposti ja ilman lisäkuluja, juuri itselleen sopivasta noutopisteestä, HOK-Elannon verkkokaupan kehitysjohtaja Jukka Ranua kertoo. 

Prisma.fi:n laajaa valikoimaa on voinut tilata jo vuodesta 2024 alkaen kaikkiin HOK-Elannon Prismojen noutolokeroihin maksutta. Samaa toimintamallia käytetään Sokoksen verkkokaupassa eli Sokos.fi:ssä, josta tehdyt tilaukset voi noutaa maksutta Sokos Helsingin ja Kaaren sekä Emotion Hakaniemen ja Ainoan noutopisteistä. 

HOK-Elannon kaikissa Prismoissa on lisäksi saatavilla kahden tunnin pikanouto, jossa verkosta voi tilata kunkin Prisman hyllyssä olevaa valikoimaa ja hakea ostokset myymälän noutolokerosta kahden tunnin kuluttua tilauksesta. 

Panostukset verkkokauppaan näkyvät suosiossa 

Panostukset Prisman ja Sokoksen verkkokauppoihin ovat alkaneet näkyä palvelujen suosiossa ja myynnissä. Valikoima on laajentunut merkittävästi muun muassa yhteistyössä suoratoimittajien kanssa. Prisman verkkokaupassa on esimerkiksi tarjolla yli 60 000 kirjan valikoima ja Sokoksen verkkokaupasta löytyy muun muassa VM Carpetin, Familonin ja Joutsenen tuotteita.  

 Verkkokaupan paketit kulkevat täydennystä kivijalkamyymälöihin tuovien rekkojen mukana S-ryhmän käyttötavaran logistiikkakeskuksesta Sipoosta, suoratoimittajien tuotteita lukuun ottamatta. 

– Niin Sokos kuin Prismakin tarjoavat verkossa koko ajan laajenevan valikoiman. Tilatut tuotteet tulevat läheltä Sipoosta ja sinne myös palautettavat tuotteet palaavat. Se on lentorahteja ekologisempaa, Sokoksen verkkokaupan Product Lead Mikko Lehtoniemi painottaa. 

– Kotimaiset verkkokaupat ovat aito vaihtoehto globaaleille jäteille. Me keskitymme kehittämään palvelua siihen suuntaan, mitä asiakkaat meiltä toivovat ja odottavat, Prisman verkkokaupan Product Lead Kaisa Lepistö tiivistää. 

 

Lisätietoja: 

HOK-Elannon viestintä, hok-elanto.viestinta@sok.fi

Prisma.fi:n ja Sokos.fi:n osalta: 

Kaisa Lepistö, Product Lead Prisma.fi, kaisa.lepisto@sok.fi, 0505738335 

Mikko Lehtoniemi, Product Lead, Sokos.fi, mikko.lehtoniemi@sok.fi,
0503314410