Lähes seitsemänkymppinen Helsingin keskustan Sokos palvelee ensimmäistä kertaa historiansa aikana 24 h perjantaina 27.11., kun ”musta perjantai” starttaa joululahjakauden.
25.11.2020
Aamuvirkkujen ja yökyöpeleiden on mahdollista tehdä tavaratalo-ostoksia ensimmäistä kertaa läpi vuorokauden. Lähes seitsemänkymppinen Helsingin keskustan Sokos palvelee ensimmäistä kertaa historiansa aikana 24 h perjantaina 27.11., kun ”musta perjantai” starttaa joululahjakauden.
– Palvelemalla vuorokauden ympäri saamme myös laajasti ja turvallisesti asiointiaikoja ostoksille. Kokeilemme 24 h aukioloaikaa nyt ensimmäistä kertaa ja katsomme, miten asiakkaamme ottavat tämän vastaan. Sokos Helsingin öiset valot tulevat valaisemaan koko korttelin, kertoo HOK-Elannon tavaratalokaupan ketjujohtaja Sanna Mäenpää.
Alun perin yhdysvaltalaisesta kiitospäivätraditiosta kumpuavan ”mustan perjantain” suosio näkyy entistä vahvemmin myös Suomessa. Yhä useampi ostaa joululahjat jemmaan tuolloin ja erityisesti verkkokaupasta.
– Yhä useampi asiakkaamme ajoittaa joululahjaostoksensa tähän ajankohtaan ja Black Fridayn merkitys on kasvanut vuosi vuodelta. Kampanja tulee näkymään erityisesti voimakkaasti kasvavassa sokos.fi-verkkokaupassa ja myös kivijalkamyymälöissämme turvallinen asiointi taaten, kertoo SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen.
Kosmetiikan lahjapakkausten, ihonhoito- ja hiustenhoitopakkausten, tuoksupakkausten sekä kodin puolella muhkeiden peitteiden, tyynyjen ja merkkiastioiden odotetaan käyvän kaupaksi.
Black Fridayna Sokos-tavaratalot sekä kauneuden ja hyvinvoinnin Emotion-myymälät tarjoavat asiakkailleen koko muodin, kauneuden ja sisustuksen valikoimastaan 25 % alennuksen verkkokaupassa sekä myymälöissä. Näin asiakkaat voivat tehdä suunniteltuja hankintoja yksittäisten tarjoustuotteiden sijaan.
Helsingissä läpi yön palvelevat tavaratalot Sokos Helsinki ja Sokos Kaari avaavat ovensa torstain vaihtuessa perjantaiksi keskiyöllä ja myöntävät 30 prosentin alennuksen aamuseitsemään asti.
– Erikoistavarakauppa koki notkahduksen koronakeväänä, mutta asiakkaat ovat palailleet myös kivijalkamyymälöihin ostoksille. Verkkokaupan myynti on kasvanut tämän vuoden aikana voimakkaasti kaksinumeroisin luvuin. Meille on tärkeää kehittää sekä ostokokemusta verkossa että kivijalkamyymälöiden henkilökohtaista palvelua, kertoo kehitysjohtaja Päivi Juntunen SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupasta.
Sokos-tavarataloissa myymäläasioinnin turvallisuuteen kiinnitetään huomiota monin eri keinoin. Kaikissa asiakasohjeissa ja myymäläviestinnässä korostetaan turvallista asiointia ja turvavälien huomiointia.
Ketjujohtaja Sanna Mäenpää HOK-Elannolta kertoo, mikä tavaratalokaupassa kiinnostaa nyt:
– Tuoksupakkaukset, ihonhoito- ja hiustenhoitotuotteet. Korona-aikana kotoillessa ja maskien käytön myötä panostetaan hemmotteluun ja ihonhoitoon.
– Jouluvaloilla sisustetaan kotia tunnelmalliseksi. Tänä vuonna jouluvalojen myynti alkoi jo kaksi kuukautta aikaisempaa aiemmin.
– Muodissa joulun hittejä tulevat olemaan edellisvuosien tapaan valmiit alusasu-, asuste- sekä yöasupaketit. Pehmeät paketit, mukavat lämpimät rentoon olemiseen sopivat vaatteet kiinnostavat myös. Lämpimät aamutossut ovat vuodesta toiseen joulun kestohitti.
– Kotiin ostetaan muhkeita peittoja ja -tyynyjä sekä kotimaisia klassikkoasioita.
– Kosmetiikan joulukalentereita ostettiin jo marraskuuksi ekstrahemmotteluksi ja iloksi pimeään aikaan. Tämä on uusi ilmiö.
29.10.2024 | HOK-Elanto | Prisma
28.10.2024 | Prisma