Poikkeusajat kasvattivat retkeilyvarusteiden myyntiä Prismoissa eniten pääkaupunkiseudulla – Uudistuva Prisma Kaari ennustaa näistä kesän 2021 hittituotteita


Retkeilystä ja ulkoilusta on tullut osa helsinkiläisten arkea ja asusteita käytetään nykyään luontopolkujen ohella monipuolisesti myös töissä ja arkipukeutumisessa. Pääkaupunkiseudulla suositaan Prisma Kaaren myyntitilastojen valossa päiväretkeilyä, kun taas pohjoisessa hankinnoissa korostuvat yön yli kestävät retket. Uudistuvan Prisma Kaaren uusi Outdoor-osasto laajentaa valikoimaansa kuluttajille nyt ulkoiluvaatetuksen avainbrändeillä.

17.06.2021

Retkeilytrendin arkipäiväistyminen pääkaupunkiseudulla ja siihen liittyvän kysynnän kasvamisen myötä Kaaren Prisma avaa heinäkuussa monipuolistetun Outdoor-osaston, jossa tuotevalikoima laajenee nyt retkeilyvarusteiden lisäksi myös kattavasti ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin. 

–Osana Kaaren myymälän käynnissä olevaa kattavaa uudistumista vastaamme paikallisen luontobuumin jatkumiseen ja cityretkeilyyn laajentamalla Outdoor-tuotevalikoimaa. Haluamme olla enemmän kuin retkeilykauppa ja tarjota asiantuntevaa palvelua ulkoiluun kaikilla sen osa-alueilla. Tuomme uudistuksen myötä ensimmäisenä Prismana valikoimaan täysin uusina tuotebrändeinä Fjällrävenin ja Haglöfsin, kertoo Prisma Kaaren käyttötavarakaupan päällikkö Päivi Valtonen.

Retkeilyn kasvanut suosio on näkynyt erityisesti pääkaupunkiseudulla, jossa Outdooriin kuuluvien tuotteiden myynti kasvoi eniten koko maassa menneen koronavuoden aikana. Yleisesti ottaen pääkaupunkiseudun ja muun Suomen välillä ei ole merkittäviä eroja myynnin rakenteessa, mutta retkeilyyn käytetty aika vaihtelee alueellisesti.

-Pääkaupunkiseudulla suosituinta on päiväretkeily, jonka osuus näkyy selvästi myynnissä. Esimerkiksi reppujen ja ruoanlaiton tuotteiden osuudet ovat suurempia verrattaessa muuhun Suomeen. Pohjoisempana painottuvat taas rinkat ja makuualustat, kertoo Prisma-ketjun ryhmäpäällikkö Tommi Korhonen.

Retkikeittimet ja kevyet teltat kesän suosikkeja

Kesä käynnistää retkeilyn suhteen vilkkaan sesonkiajan, kun luontoon suunnataan tänäkin vuonna jälleen innokkaasti. Tulevana kesänä myynnin kasvua odotetaan Prismoissa erityisesti seuraavissa TOP-tuotteissa: retkikeittimet ja niiden polttoaineet, ateriointiin tarvittavat tuotteet, kuten ruokailuvälineet, kuksat ja makkaratikut sekä teltat ja riippumatot.

-Viime kesän hittituote oli risukeitin. Tänäkin vuonna erilaiset keittimet ja nyt myös aktiivisimpien retkeilijöiden kahden-kolmen hengen cityvaelluksiinkin soveltuvat kevyet teltat ovat selvästi nousemassa tulevan kesän retkeilyvarusteiden suosikeiksi Helsingin alueella, sanoo Valtonen.

Prisma Kaaren uudistus etenee läpi kesän

HOK-Elanto investoi tänä vuonna merkittävästi Suomen suurimman hypermarketin Prisma Kaaren uudistukseen, jonka myötä asiakaskokemus nostetaan seuraavalle tasolle. Vaiheittain toteutettavalla uudistuksella vastataan Helsingin seudun asiakaskunnan tarpeisiin laajentamalla tuote- ja palvelutarjoomaa. Kategorioista on jo uudistettu pian valmistuvan Outdoorin lisäksi pyöräilyn osasto. Tämän vuoden aikana läpikotaisen muodonmuutoksen kokevat myös Gaming sekä ruokakaupan puoli. Kuluttajien toiveista ammentavalla kehitystyöllä näytetään suuntaa tulevaisuuden hypermarketien yleistyville trendeille.

Seuraa Prisma Kaaren uudistuksen etenemistä!