Mene Etusivulle
6.11.2025

UUTINEN

Vieraskielisten määrä pääkaupunkiseudulla kasvaa vauhdilla – tekoälyä hyödyntävä S-ryhmän verkkopalvelu kertoo bonuksista 17 eri kielellä

S-ryhmä on julkaissut tänään uuden monikielisen tekoälyä hyödyntävän verkkopalvelun, jonka myötä S-Etukorttiin ja Bonukseen voi tutustua valitsemallaan kielellä. Verkkopalvelun käyttö lanseerataan ensimmäisenä HOK-Elannon toimialueella, jossa jo hieman yli neljäsosa puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea. Tavoitteena on murtaa kielimuuria ja palvella asiakkaita entistä paremmin.
Uusi monikielinen verkkopalvelu esittelee S-Etukortin, asiakasomistajuuden idean, liittymisen, S-ryhmän palvelut, sekä bonusten ja S-mobiilin keskeiset ominaisuudet videomuodossa 17 pääkaupunkiseudulla eniten puhutuimmalla kielellä. Tekoälyä on hyödynnetty videoiden kieliversioiden tekemisessä. Verkkopalvelussa S-ryhmän asiakasomistajahahmo, Bonustilittäjä-Eero, muuttuu tekoälyn avulla “Kielitietäjä-Eeroksi”, joka kykenee vaihtamaan kieltä jopa kesken lauseen. Uutta palvelua hyödynnetään ensimmäisenä HOK-Elannon asiakasomistajien palvelupisteillä tukena kohtaamisissa vieraskielisten asiakkaiden kanssa. – 120-vuotiaan HOK-Elannon toimintaympäristö on muuttunut paljon. Tavoitteemme on ottaa huomioon asiakaskuntamme monikielistyminen entistäkin paremmin. Siksi olemme lähteneet kehittämään monikielistä tekoälypalvelua, joka madaltaa kynnystä liittyä asiakasomistajaksi ja ymmärtää S-Etukortin laajat edut myös omalla kielellä, sanoo toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen HOK-Elannolta. – Pääkaupunkiseutu kansainvälistyy, ja asiakasomistajien määrän kasvu tulee nyt ja tulevaisuudessa vieraskielisistä. Vieraskielisten osuus HOK-Elannon uusista asiakasomistajista on jo nyt noin 40 %, emmekä ole täysin onnistuneet kertomaan keskittämisen eduista kaikille vieraskielisille asiakkaillemme. Nyt kun tieto S-Etukortin eduista on selkeästi saatavilla omalla kielellä, konkretisoituu myös keskittämisen hyöty nykyistä laajemmalle asiakaskunnalle, kertoo viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas AholaItäkeskuksen ja Triplan Prismojen asiakasomistajapisteillä palveluun pääsee tutustumaan paikan päällä suurilla, vuorovaikutuksellisilla kosketusnäytöillä.   Uuteen S-ryhmän monikieliseen verkkopalveluun pääsee tutustumaan täältä:  bonus.s-etukortti.fi. 

KATEGORIAT

  • Asiakasomistajuus
  • Uutiset