Nielsenin Päivittäistavarakaupan myymälärekisteri kertoo HOK-Elannon päivittäistavarakaupan markkinaosuuden kohonneen 41,0 prosenttiin pääkaupunkiseudulla. Osuudessa on kasvua edelliseen vuoteen 0,1 prosenttiyksikköä.– Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa kuluttajat ovat toivoneet edullisempia vaihtoehtoja. Ruoan hinnan halpuuttaminen omaa toimintaamme tehostamalla ja omista katteista tinkimällä selittää varmasti osaltaan hyvää kehitystä . Se on kasvattanut asiakasmääräämme 4 prosentilla ja tuonut myös uusia asiakkaita, sanoo HOK-Elannon varatoimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen.Vuonna 2015 HOK-Elanto kasvatti myymäläverkostoaan kolmella S-marketilla ja kolmella Alepalla. Asiakasomistajien lähipalveluita parannetaan tulevina vuosina merkittävästi, kun HOK-Elanto palauttaa omaan käyttöönsä perinteisiä, vuosikymmenet Elannon myymälöinä toimineita liiketiloja. Suomen Lähikauppa Oy:n määräaikaisten vuokrasopimusten päätyttyä vuoden 2015 lopussa, HOK-Elanto avaa useita lähimyymälöitä itse omistamiinsa liikehuoneistoihin. Vuoden 2016 aikana avataan 14 uutta Alepaa ja lisäksi kuusi uutta S-marketia. Myös uudet, pidentyneet aukioloajat ovat kasvattaneet HOK-Elannon päivittäistavarakauppojen asiakasmääriä.Lisätietoja:
Varatoimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen, päivittäis- ja käyttötavarakauppa,
p.010 76 60700, veli-matti.liimatainen(at)sok.fi