Prisma Hertsi helpottaa arjen ruokahuoltoa poikkeuksellisessa tilanteessa – viranomaisohjeiden noudattaminen asioidessa ehdottoman tärkeää


19.03.2020

Lähipalvelukeskus Hertsi ja sen liikkeet avattiin suunnitellusti 19.3., mutta kaikki avajaisiin liittyvät tapahtumat siirrettiin tuonnemmaksi koronavirustilanteen vuoksi. Lähipalvelukeskuksen avaaminen on herättänyt keskustelua siitä, miksi näin poikkeuksellisessa tilanteessa avataan uusia myymälöitä.

– Tässä tilanteessa Prisma Hertsi parantaa ruokahuoltoa ja lisää paikoin ruuhkautuneen ruoan verkkokaupan kapasiteettia merkittävästi pääkaupunkiseudulla. Haluamme kuitenkin muistuttaa kaikkia noudattamaan viranomaisohjeistuksia – jonottamaan ei ole kiire rynnätä tässä poikkeuksellisessa tilanteessa, toteaa toimialajohtaja Lassi Juntunen, HOK-Elannosta.

Prisma Hertsissä avautuu ruoan verkkokaupan keräily, kotiinkuljetus ja noutopiste. Avaus auttaa huomattavasti tilanteessa, jossa kaikissa marketkaupan ketjuissa on kuormitusta. Marketeissa ja ruoan verkkokaupassa tarvitaan nyt lisäkapasiteettiä.

– Tässä hetkessä emme halua kannustaa asiakkaitamme myymäläasiointiin kuin tarvittaessa arjen ruokahuoltoon liittyen. Peruimme Prisman osalta hyvin laajasti uuden myymälän avaukseen liittyvää mainontaa ja markkinointiviestintää eri kanavista. Ymmärrämme uuden myymälän avauksesta syntynyttä kritiikkiä hyvin. Jaamme kaikki yhteisen huolen tässä tilanteessa. Meidän olisi pitänyt olla tarkempia sanamuodoissamme. Emme juhlineet avajaisia, vaikka ovet avattiin, Juntunen toteaa.

Olemme kannustaneet asiakkaita verkko-ostamiseen ja ohjeistamme asiakkaitamme turvalliseen asiointiin eri keinoin, muun muassa myymäläohjeilla ja suorilla asiakaskirjeillä.

Hertsissä oli avajaispäivänä hyvin rauhallista.