Alepa-fillarit on Vuoden sponsorointiteko ja Vuoden vastuullisuuskampanja


16.11.2018

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry palkitsi torstai-iltana Sponsorointi & Tapahtumat Awards -juhlassa ansioituneita sponsorointitekoja ja tapahtumia. Vuoden sponsorointiteoksi valittiin Alepa-fillarit, jonka tuomaristo nosti kirkkaimmalle paikalle yhteensä 44 kilpailuun osallistuneen sponsorointiprojektin joukosta. Alepa-fillarit valittiin myös Vuoden vastuullisuuskampanjaksi.

Alepa-fillarit tulee saamaan huomiota myös kansainvälisesti, sillä se kilpailee Suomen edustajana Euroopan parhaan sponsorointiprojektin tittelistä. The Best of European Awards palkitaan 28.2.2019 Euroopan sponsorointiyhdistyksen (ESA) gaalassa Lontoossa. 

SJTM:n kutsuma asiantuntijaraati kiitteli projektien tasoa ja mielenkiintoisia toteutuksia, joita Suomessa tehdään.

– Hienoimman ja heikoimman suorituksen välillä on varsin suuri gäppi, mutta ilokseni voin todeta, että parhaat olivat parhaimmillaan briljantteja. Taso on yleisesti ottaen noussut. Tämä aika ja käytettävissä olevat teknologiat antavat sekä tapahtumille että sponsoroinnille mahdollisuuden toteuttaa kirkasta markkinoinnillista tehtävää. Tärkeimmäksi kotiläksyksi jää töiden vielä parempi dokumentointi tavoitteiden ja tulosten osalta, totesi tuomariston puheenjohtaja Eka Ruola.

Alepa-fillarit valikoitui voittajaksi, sillä ne ovat muuttaneet kaupunkikulttuuria, helpottaneet ihmisten liikkumista pääkaupunkiseudulla sekä parantaneet kuluttajien mielikuvaa Alepasta. Alepa-fillareiden tunnusluvut ovat poikkeuksellisen hyvät: Sponsor Insightin tutkimuksen mukaan peräti 68 % pääkaupunkiseudun asiakkaista muisti Alepan sponsoroivan fillareita. Yhteistyössä markkinointitoimistona on Carat Finland.

– Alepa-fillarit-case polki kovaa vauhtia raatilaisten sydämiin. Kaikkien kädet nousivat. Kulttuurirelevantti ja vahvasti ajassa kiinni oleva ajatus ja asianmukainen toteutus, kommentoi Ruola voittajaa. 

– Alepa-fillarit on Alepa-brändin ytimessä, sillä Alepa on aina fillarimatkan päässä. Todella upeaa saada arvostusta ammattilaisilta, kommentoi HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.