HOK-Elannon päivittäistavarakaupan markkinaosuus kasvoi 41 prosenttiin


22.03.2016

Nielsenin Päivittäistavarakaupan myymälärekisteri kertoo HOK-Elannon päivittäistavarakaupan markkinaosuuden kohonneen 41,0 prosenttiin pääkaupunkiseudulla. Osuudessa on kasvua edelliseen vuoteen 0,1 prosenttiyksikköä.

– Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa kuluttajat ovat toivoneet edullisempia vaihtoehtoja. Ruoan hinnan halpuuttaminen omaa toimintaamme tehostamalla ja omista katteista tinkimällä selittää varmasti osaltaan hyvää kehitystä . Se on kasvattanut asiakasmääräämme 4 prosentilla ja tuonut myös uusia asiakkaita, sanoo HOK-Elannon  varatoimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen.

Vuonna 2015 HOK-Elanto kasvatti myymäläverkostoaan kolmella S-marketilla ja kolmella Alepalla. Asiakasomistajien lähipalveluita parannetaan tulevina vuosina merkittävästi, kun HOK-Elanto palauttaa omaan käyttöönsä perinteisiä, vuosikymmenet Elannon myymälöinä toimineita liiketiloja. Suomen Lähikauppa Oy:n määräaikaisten vuokrasopimusten päätyttyä vuoden 2015 lopussa, HOK-Elanto avaa useita lähimyymälöitä itse omistamiinsa liikehuoneistoihin. Vuoden 2016 aikana avataan 14 uutta Alepaa ja lisäksi kuusi uutta S-marketia. Myös uudet, pidentyneet aukioloajat ovat kasvattaneet HOK-Elannon päivittäistavarakauppojen asiakasmääriä.

Lisätietoja: 
Varatoimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen, päivittäis- ja käyttötavarakauppa,
p.010 76 60700, veli-matti.liimatainen(at)sok.fi