18.01.2015
S-ryhmä sitoutuu laskemaan suosituimpien ruokien hintoja. Huomisesta alkaen asiakkaille tärkeimpien elintarvikkeiden hinnat ovat selvästi aiempaa halvemmat Prismoissa.
– Linjaus on suurin strateginen käänne S-ryhmän marketkaupassa vuosikymmeneen. Merkittävä hintojen halpuuttaminen on jo vaatinut paljon tehostamista ja kustannusten karsintaa, kiteyttää SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.
Viime vuosina kaupan toimintaympäristön muutos on ollut nopea. Taloudellinen taantuma on pitkittynyt ja kuluttajien ostovoima on heikentynyt. Digitaalinen murros on ravistellut kauppaa, ja markkinoille on myös tullut kova kansainvälinen kirittäjä.
– Me S-ryhmässä olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja henkilökuntaamme. Olemme kysyneet heiltä, miten voimme parhaiten auttaa tavallisia suomalaisia nyt, kun elämme Suomessa todella vaikeita aikoja. Viesti on selvä: arjen ruokaostosten hinta on saatava alas.
Hintojen pudottaminen alkaa sieltä, missä asiakaskohtaamisia on eniten eli Prismoista.
– Työ on nyt siinä pisteessä, että pääsemme aloittamaan hintojen laskemisen kaikissa Suomen Prismoissa. Tiedämme, että se ei vielä riitä. Edessä on pitkä tie. Teemme kaikkemme, jotta meistä tulee edullisin ruokakauppa suomalaisille.
– Samalla kun laskemme ruoan hintoja, pidämme kiinni laajasta valikoimastamme ja parannamme sitä entisestään. Myös kotimaisuus on meille tärkeää: lähes 80 prosenttia tuotteistamme on valmistettu Suomessa, Heikkilä linjaa.
Osuuskaupat perustettiin 110 vuotta sitten helpottamaan ihmisten arkea tuottamalla heille edullisia tuotteita ja palveluja.
– Edullistaminen on osuustoiminnan perustehtävä. Ainoa tarkoituksemme on tavallisten suomalaisten auttaminen, Heikkilä summaa.
26.08.2024 | HOK-Elanto
26.08.2024 | Henkilöstö | Prisma