Sokos Hotels lanseeraa Break- ja Original-hotellit


20.05.2013

Sokos Hotels -ketju käy läpi historiansa suurinta konseptiuudistusta lanseeraten kaksi uutta hotellikonseptia 15.5.

Uudistuksen myötä Sokos Hotels jakaa yli 50 hotelliaan yhteensä neljään erilaiseen hotellityyppiin. Uudistuksen esikoinen, ketjun yksilöllisistä klassikkohotelleista koostuva Solo by Sokos Hotels lanseerattiin kesäkuussa 2012. Neljännen, myöhemmin lanseerattavan alabrändin konseptointi on työn alla.

– Vakioiduista konsepteista on ylitarjontaa. Haluamme olla yksilöllinen monille jalostamalla monipuolista hotelliverkostoamme yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi, taustoittaa konsepti- ja kehitysjohtaja Peter Jung SOK Matkailukaupan ketjuohjauksesta.

Break by Sokos Hotels tarjoaa elämäniloa arkeen työ- tai vapaa-ajan matkalla

Break-ideologia perustuu siihen, että asiakkaille tarjotaan iloa ja energiaa, olipa hän sitten työ- tai vapaa-ajan matkalla. Break-hotellien ydin on erilaiset tauot eli breakit, joita asiakkaat voivat valita fiiliksensä mukaan. Jokainen hotelli tarjoaa mahdollisuuksia hemmotteluun, virkistymiseen, inspiroitumiseen ja aktiiviseen menoon.

– Break-hotelleissa henkilökunta toimii asiakkaidensa valmentajina opastaen heitä sopivien taukojen löytämisessä. Se voi olla esimerkiksi päivä laskettelurinteessä, uintia teemakylpylässä, hemmotteleva kasvohoito tai hetki meren äärellä hyvän kirjan kanssa, Jung mainitsee vaihtoehtoja.

Konkreettisia uutuuksia Breakeissä ovat aamiaisen smoothie-bar ja suklaasuihkulähde, 24 h auki oleva SHOP ja aulan Break Lounge, jossa asiakkaat voivat pelata pelejä tai syventyä lukemaan lehtiä tai kirjoja. Huoneisiin voi pyytää esimerkiksi puuhapaketteja lapsille ja älypelejä ja kuntoiluvälineitä aikuisille.

Break-ketjuun kuuluvat Sokos Hotellit Bomba Nurmeksessa, Caribia Turussa, Eden Oulussa, Flamingo Vantaalla sekä Koli, Levi, Tahkovuori ja Vuokatti.

Original by Sokos Hotels on sydämellisesti suomalainen

Original-hotellit ovat kaikkea sitä, mitä hyvän hotellin tulee olla. Hotellit sijaitsevat keskellä kaikkea, palvelu on mutkatonta, ravintolatarjonta laaja ja aamiaispöydät monipuolisia.

– Originalissa hyväksi koettua tuotetta jalostetaan perinteitä kunnioittaen ja asiakkaiden tuttuja tarpeita vaalien. Jokainen Original-hotelli kunnioittaa kotiseutuaan ja palvelee asiakkaitaan paikallinen pilke silmäkulmassaan, Jung kertoo.

Original-ketjuun kuuluu yli 30 tasokasta Sokos Hotellia eri puolella Suomea, kuten Sokos Hotel Ilves Tampereella ja Sokos Hotel Vaakuna Helsingissä.

Lisätietoja:

Peter Jung, konsepti- ja kehitysjohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 0400 755 845, peter.jung @sok .fi

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 050 66287, outi.vitie @sok .fi

Lehdistömateriaalit, tilojen esittelytiedustelut, haastattelupyynnöt:

Maarit Myrberg, viestintäkonsultti, Mailand Communications Oy, puh. 050 5507599, maarit.myrberg @mailand .fi

Kuvia

http://news.cision.com/fi/sokos-hotels

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita.

Sokos Hotels uudistuu. Ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Solo by Sokos Hotels on lanseerattu 2012-2013 aikana ja keväällä 2013 ovat vuorossa Break ja Original by Sokos Hotels.

Solo by Sokos Hotels on persoonallisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Break by Sokos Hotels on iloa, aikaa ja energiaa. Sen tärkein tehtävä on ladata vieraansa akut. Original by Sokos Hotels on sydämellisesti suomalainen hotelliketju; kaikkea sitä, mitä hyvän hotellin tuleekin olla.

www.sokoshotels.fi ja www.facebook.com/sokoshotels