26.04.2018
Mitä yhteistä on Antti Tuiskulla, Erja Häkkisellä, Ninja Sarasalolla ja Sini Pyyllä? He ovat tänään minut itsensä kanssa. Nyt julkaistuilla, Prisman teettämillä videoilla he kertovat, miten he ovat löytäneet itsensä vastoinkäymisten läpi. Videot ovat alkusysäys keskustelulle vapaudesta olla oma itsensä.
Vaatteet ovat itseilmaisun väline ja ilmaisun vapaus pitää olla kaikilla, ei vain niillä, joilla on silmää muodille, tietyn mallinen vartalo tai varaa kalliisiin merkkivaatteisiin.
– Muotimaailma vahvistaa helposti ihmisten luokittelua ulkoisen olemuksen perusteella: lisää epävarmuutta ja aiheuttaa jopa kiusaamista. Muoti luo ihanteita, joita ihmiset tavoittelevat, mutta eivät voi saavuttaa, analysoi valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta.
Muodista on tullut kuori, ei vapautta olla se mikä on. Muoti on liian usein muuri, vaikka sen pitää olla ovi. Minut itseni kanssa ei ole pelkkä kampanja, se on ajattelutavan ilmentymä. Se vapauttaa olemaan juuri sellainen kuin olet.
– Jokainen pelkää epäonnistumista, sitä ettei kelpaa. Kun astumme ulos ovesta, laitamme itsemme likoon. Näytänhän hyvältä? Yritänkö liikaa? Näkyykö se? Muotiin on liittynyt paljon paineita, joissa ei ole järkeä. Haluamme viedä keskustelua toiseen suuntaan: muoti kuulu kaikille – hinnalla, johon jokaisella on varaa, Päivi Hole napauttaa.
Prisma aloitti muodin demokratisoinnin kolme vuotta sitten. Se on vaihe vaiheelta tuonut tarjolle muotia eri ikäisille, kokoisille ja tyylisille ihmisille. Prisma onkin noussut suomalaisten suosituimmaksi vaatteiden ostopaikaksi (lähde: Kantar TNS Oy, TNS Mind Atlas 2017).
Muiden muassa Boy meets Girl, iJeans, Neulomo, Starter, Danskin, Jackpot, Cottonfield ja London Fog ovat löytäneet paikkansa suomalaisten vaatekaapeista. Viimeisimpinä Prismoihin saatiin tällä viikolla yksinmyyntiin Ivana Helsingin LoveStories-mallisto.
06.12.2024 | Henkilöstö | HOK-Elanto
03.12.2024 | Ruoan verkkokauppa | Verkkokauppa
02.12.2024 | Ravintolat